Barnehager i Oslo

Oslo, Norges hovedstad, har et mangfoldig og omfattende barnehagetilbud som speiler byens varierte befolkning.

Oslo har hundrevis av barnehager som tilbyr varierte pedagogiske tilnærminger og tjenester. Fra små private familiebarnehager til større kommunale barnehageenheter, er det et bredt utvalg å velge mellom. I Oslo finner man ulike eierformer, inkludert kommunale, private og ideelle barnehager. Dette gir familier mulighet til å velge en barnehage som passer deres preferanser og behov.

Pedagogiske tilnærminger

Barnehagene i Oslo tilbyr ulike pedagogiske tilnærminger, inkludert Montessori, Reggio Emilia-inspirert, Waldorf, og mer tradisjonelle tilnærminger. Dette gir foreldre mulighet til å finne en barnehage som passer deres pedagogiske verdier. Barnehagene i byen reflekterer denne mangfoldige kulturelle bakgrunnen og tilbyr en unik mulighet for barn å bli kjent med ulike kulturer og tradisjoner.

Til tross for det omfattende tilbudet, kan det være utfordrende å finne en plass i en barnehage på grunn av stor etterspørsel. Det er viktig å søke tidlig og vurdere flere alternativer.

Barnehager i Oslo

Tilbud om barnehageplass kommer 5. september 2023

Første runde med tilbud i barnehageopptaket blir sendt ut 5. september. Tilbudsbrev sendes digitalt. Det kan ta noe tid før du får varsel fra den digitale postkassen. Mens opptaket pågår, kan ikke kontaktsenteret eller bydelen gi informasjon om hvor du er på ventelisten.

Etablere barnehage

Abildsø Menighetsbarnehage